Followers

Wednesday, December 8, 2010

Affiq nak sekolah...PASTI?PRA?TADIKA?SMART READER?LITTLE CALIPH..

dah lama betul aku tak update blog ni...sibuk yang teramat sangat..kadang2 mmg takde masa langsung nk ngadap laptop..malam je kul 9 dah masuk tido..bukan apa sebab letih sgt siang tu..so,malam mmg tido lena betul...pejam celik pejam celik tahun depan affiq dah nak masuk 5 tahun.sebnarnya dah lama dia tingin nak p skolah,tp bila fikirkan dia ni mudah jemu.aku pun tak nak paksa dia p skolah lagi..tapi bila dah nak msuk 5 tahun ni rasanya mmg dah kna p skolah sbb budak2 skang bukan macam kita dulu..masuk je darjah 1 sekurang2nya dah leh menlis n membaca..klu tak boleh diorang akn ketinggalan le..ingaat lagi masa zaman aku dulu..sekolah tadika mmg takde la.maklumlah dok kampung..ingat lagi masa nak masuk darjah 1 tu aku leh baca a sampai e je..pastu dah tak tau.mujur la masa tu org lain pun standard aku je...so,tak kisah sgt le..tapi bila cikgu mngajar mmg aku semangat betul..aku ni nak kata cerdik tu takde la...tapi mmg rajin..eewah..puji diri sndiri lak...bukan apa klu boleh nak cite kt ank2 yg kita ni walau susah macam mana pun kita boleh berjaya klu kita rajin berusaha...harap2 anak aku dapat baca apa yg ibu tulis dlm blog ni bila dia dah besar nanti...

Aku dulu alhamdulillah..masa sekolah rendah mmg tiap2 tahun mesti dlm golongan top 3 le..walaupun mak n ayah skolah sampai darjah 6 je tapi kami adik beradik mmg membanggakan diorang..(ini dah nama angkat bakul ni..)tiap2 tahun waktu hari penyampaian hadiah mak n ayh mmg x pnah miss..mesti datang punye sbb nk tengok anak amik hadiah..pstu berbondong je bawa balik hadiah..yg bestnya hadiah dulu2 sempoi je...kotak pensil,buku,alat tulis..budak2 skang tak tahu le pulak apa hadiahnya ek...tapi mcm aku dulu klu dapat hadiah kotak pensil ke mmg syok sgt sbb klu nk dapat dr mak n ayah mmg susah sket la...sbbnya paham2 je la..diorang bukan orang senang..anak lak ramai..tapi masa tu tak rasa pun susah sbabnya kbanyakan orang kampung semua camtu..kira aku leh pakai kasut BATA n PALLAS tu kira ok la tu..ingat lagi ada orang yg pakai kasut mcm buat dari getah tu...mmg kesian lah...skang ni mmg tak dapat cari dah..rasanya kasut camtu skang ni org wat p motong getah je...tapi dulu2 mmg ada..

wah..panjang lak aku membebel..bebenornya nk cite pasal anak bujang aku yang nak p skolah ni..aku sbenarnya dah lama dah surf internet pasal tadika utk dia ni..pastu aku ada gak tanya ngn kawan2 n makcik2 yang dtg libry ni..ada sorang makcik tu (aku kagum sgt ngn makcik ni sbb ank dia 3 boys,semua baik2...n pandai)aku pun tanya lah ngn dia,dia bagi anak dia skolah mana masa tadika..pastu dia cakap anak yang no 2 dia bagi PASTI n yang no 3 dia bg prasekolah..Kesannya boleh dilihat sampai skang..Skang ni ank no 2 dah blajar kt MRSM form 2..dia cakap anak yg no 2 dia hantar PASTI..alhamdulillah ...pandai mengaji n cerdik...anak yg hantar pra tu ok jugak,tp slow sket bab2 agama ..sebabnya di prasekolah subjek agama dua kali je seminggu..yang lain sume subjek biasa..pasal tadika yang lain pun dia ada komen gak...tapi aku tak berminat lak nak hantar kat yg lain tu sbb aku mmg berminat ngn dua ni je PASTI @ PRA ..So Kesimpulannya aku akn hantar Affiq ke pasti tahun depan n bila 6 tahun baru hantar prasekolah..

Sebenarnya aku berminat gak nak hantar dia ke kat smart reader ke...n little caliph..tp masalahnya kat tmpat aku tinggal ni takde..klu nak kena anta jauh sket..pastu sape lak yang nak anta n amik dia...anta tu boleh la..tp nak amik tu...semua tu kna fikir gak tu..pasal budget aku dah tak kisah sgt..kalau boleh nak bagi yg terbaik untuk dia...aku berkenan betul ngn little caliph tu..combination Islamic n English...tapi apakan daya...

1 comment:

ummumishkah said...

me vote for islamic kindergarten. PASTI is one of themm :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...