Followers

Sunday, September 13, 2009

Kek Coklat Lembab

Arini dah masuk minggu terakhir Ramadhan..sekejap je kan..Ramadhan akan meninggalkan kita..Tak tau la boleh ke tak bertemu Ramadhan lagi..kalau umur panjang Insyaallah.. dan aku pun semakin sibuk menyiapkan tempahan-tempahan terakhir dan yang pastinya tidak ketinggalan kek coklat lembab ni.Letihnya semalam masuk tido kul 12.00.ingat nak tido jap je.sedar-sedar dah lukul 4.30 pg..alamak..camne ni ada lagi tempahan yg belum dibuat..diorang dah nak ni..so, tanpa melengahkan masa aku pun capai mixer.akhirnya kul 6.00 semuanya dah siap..6 biji skali kek masuk oven..oven baru..bagus betul Europa 660E..Kek menjadi n biskut pun cantik..tak sia-sia aku beli..nt aku publish kan oven tu..

Bagi tak menghampakan semua,kat bawah ni ada resepi kek coklat ni..sape yang berminat leh try..gerenti jadi..bahan pun murah,rasa pun sedap..

RESEPI KEK COKLAT LEMBAB
Telur 4 bj
Tepung gandum 21/2 cwn(goreng n ayak)
Gula 2 1/2 cwn
Susu Pekat manis 1 tin
minyak 1 cwn
koko 1 cwn (bancuh ngan air 1 2/2 cwn)
esen vanilla
choclat emulco
soda bikarbornat 1 sudud teh
baking powder 1 sudu teh
cooking coklat n badam cincang(utk hiasan je...ikut suka korang le nak letak apapun)
Cara2:
Pukul telur sampai kembang
masukkan gula,putar lg,pastu masukkan esen vanila,
choc emulcon n soda bikarbonat
putar lagi
masukkan tepung gandum,susu,minyak n koko dan baking powder
adun lagi sehingga betul2 kembang
dah siap pun...senangkan
leh masuk dalam bekas pembakar .
bakar pada suhu 170 selama 50 minit
bila dah sejuk leh le hias ngan chooking choc







4 comments:

lemangcute@chah said...

huhuh... lemang nak tryyy..nanti lemang masuk dlam blog lemang kalo berjaya masak kehh..:)

amie salmi said...

sedap nyer kek coklat tu..naper tak kasi tau ade order...uhu..uhu..
tak per tahun depan ye kita order ekk...

amie salmi said...

lor..ader order ker?tak bagi tau pon..tahun depan la kita berbines la..ingat kak nisha tak wat dah...heeee,,hee..selamat ari ya maaf zahir batin

Eryati said...

wah..t6erasa nak mengetest

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...