Followers

Tuesday, September 8, 2009

Ramadhan Yang Sibuk...

Dua tiga hari ini aku sibuk sangat..dah start buat kuih untuk tempahan..tak amik banyak pun adalah sikit-sikit.tu pun untuk kawan2 terdekat je..adalah dkt 3000pcs campur semua2..Tahun ni buat tart nenas ngan almond je.pastu cam biasa kek coklat..tahun ni semangat betul nak buat kuih sebab dah dapat oven baru Europa 660E.leh masuk 4 tray sekali.kek lak leh bakar 6 bj sekali..kali ni aku buat kat umah sendiri.anak-anak tinggal kt umah mak jap.dekat je..
petang,balik keje singgah tgk diorang.
Affiq kalau aku dtg asyik nak berkepit je. Selalu cakap "Affiq teringat kt ibu"..ye la tu.teringat sebab nak ajak aku pi jalan2 pastu nak suh beli mainan.klu kuar je mesti nak mainan..bulan pose ni lak, ari2 nak ayam percik.klu makanan tu tak kisah ler.ari2 pun tak pa.janji dia makan...
Ramadhan kali ni aku dapat berbuka ngan hubby sepenuhnya la..ye la klu tak thn2 yg lepas hubby kt kelantan.terpaksa berbuka sorang2.hari-hari beli air peberet dia jambu batu + asam boi..sedap gak..ari ni ingat nak buat sendiri..tgk sket camne rasa dia..
Sekarang ni Affiq petah betul bercakap.macam2 dia citer..dia ni sbnarnya takut kt lipas (cam ayah)geli kot.ada 1 hr tu masuk bilik air je ada lipas.pastu dia leh ckp "ibu,lipas ni bukan haiwan tau,dia sejenis kawan affiq.."camne le dia leh ckp camtu..pstu aku tingat yg aku penah ckp ngan dia (nak suh dia masuk dlm bilik air,dia tak mo sbb ada lipas)"lipas tu baik tau,dia tak buat org" bila aku ckp baik tu,dia ingt cam kawan dia la..afiq..afiq..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...