Followers

Friday, December 10, 2010

Cupcake comel...permintaan seorang cikgu

Sebelum cuti sekolah yang lepas,regular customer aku cal ..dia tanya leh tak wat sesuatu sebagai cenderahati untuk 20 org..mula2 aku tak terfikir apa pun melainkan kek coklat aku tu la..tp dia cakap klu boleh nak save budget tapi dalam masa yang sama nak yang cantik..adoii...kak jun ni mmg mendera betulla..last2 aku terfikir nak buat benda ni..sebenarnya aku ni tak pandai sgt wat cupcake..aku pandai wat kek coklat lembab je..tp dah permintaan orng ni ..lgpun dia mmg selalu order kek coklat ngn aku..so,bg tak menghampakan dia aku pun buat la..agak kelam kabut jugak sebab dia cal pun dah last minit..
Akhirnya aku decide nak wat cupcake yg comel2 ni pastu just letak dlm kotak cupcake.senang n simple n save budget.yang atas ni aku letak ceri je pastu buh krim sket..simple kan..

yang ni pun sma je cuma letak bunga hiasan tu yg mmg dh ada kt umah aku ni..pastu pipe kan lah cream..



Yang ni lak aku letak coklat...belasah je ni..dah takde idea..


ni pun sama..dah takde idea sgt ni sbb hari pun dam malam,mata pun dah ngantuk..letak coklat pastu pipe ngn white chocolate..semua benda ni mmg dh ada kat umah..





Hasilnya....dah siap sume letak je dalam bekas cupcake ni..mahal gak bekas ni..tapi sebab aku dah lama berkenan so, untuk kak jun aku buatkan jugak



Ni bila dah siap..nampak cantikkan sesuai sangat utk bagi cenderahati utk apa2 majlis ke..Yang penting keje aku dah beres..



Last sekali dah siap 20 kotak untuk kak jun..pg2 lagi aku dah hantar kat umah dia..sebab dia dh nak bw ke sekolah..thanks kak jun..lain kali leh order lagi..1 kotak ni RM8 je...tapi rasa cam murah je..takpelah kira sedekah lah...lagipun aku ni masih blajar,klu dh advance lain le...pasni ingt nak p baking class le..nak banyakkan ilmu lg...




















No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...