Followers

Saturday, March 26, 2011

From Taiping With luv...

Dah lama betul aku tak jenguk kat blog aku ni...dah pnuh ngn sawang...lantaran kesibukan yang teramat..dah banyak jugak entry yg terlepas...pepun nanti klu aku rajin,akan aku updtekan...
Sejak dah bertukar angin ke kerja yg baru ni hati bertambah tenang..aman...syukur kepada Tuhan atas pemberian ini..setiap apa yang terjadi itu ada hikmah yang tersembunyi..sekarang ni dah nampak hikmah di sebalik apa yg berlaku..yang penting walau apa jua dugaan Tuhan terimalah dengan hati yg redha dan sabar...wah...panjang lebar lak mukadimmah...


Sejak dua tiga menjak ni aku mmg rajin sangat ke taiping..leh dikatakan dalam seminggu tu sekali mesti akan turun sana,so, dalam minggu lepas aku ke taiping dengan anak bujang aku si affiq..sambil wt keje sambil minum air...affiq ni suka sgt klu ke taiping..rutin harian klu ke taiping..makan kt tesco...balik singgah kt taman tasik taiping...kt ctu ada taman prmainan yg best(kata affiq la..)

Entah macam mana hari tu bila lalu kt tasik tu je..rasa cam cantik sgt pemandangan kat ctu..dah le sunyi sebab hari tu bukan hari minggu...rasa macam hati ni ditarik2 nak amik gambar kat ctu..wah...memang cantik la tasik taiping ni....

Sape2 yang blm pnah datang ke Taiping boleh le datang ke Tmn Tasik ni untuk tenangkan fikiran..dengan suasana redupnya...sebab ada pokok besar2 di kiri kanan jalan...


Ingat lagi masa dolu2...hehe..pnah gak dtg cini ngn mr hubby...tapi bukan selalu..sekali skala je bila takde tempat nk dituju...semuanya dh tinggal kenangan.skang datang dengn si kecik aku plak...



Kat sebelah n berhampiran tasik ni ada air terjun..burmese pool @ batu hampar..dah lama betul x pegi..last pegi waktu aku peknenkn affiq..tu pun dtg ngn member2 slg..masa tu aku dh sarat tp budk2 ni ajak jgak dtg..siap berkelah lagi kan...pastu naik itik kt tasik tu..tu le yg prtama n terakhir....





Ka cni jugak letaknya Zoo Taiping...dah lam asangat nk bw affiq ke zoo.tp blm kesampaian...nt kna bawak gak afiq n aqif..aritu nk bawa,aqif kecik lagi..skang dah boleh jalan ok la...dulu2 nk masuk zoo ni RM3 je tiket..skang klu x silap 12,,mak aii...mahal betol...klu nk pegi rmai2 bleh kopak kan..



Selain daripada tu kat taiping ni ada satu tmpat makan yg terkenal...apa lagi koeyteow doli la..koeyteow special sepinggan RM9...yg aku rasa specialnya sbb udang dia banyak n siap buang kulit tuh...boleh le nak datang sekali sekala nk ubah selera..tp klu dtg hari minggu atau cuti umum jawabnya kna tunggu kt luar la..sbab planggan dia mmg ramai...



Namun begitu..ada something yg sinonim dengan taiping ni...hujan...hari2 hujan..tmpat lain x hujan..tp taiping tetap hujan..jgn trkejut klu ke taiping...pepun taiping ni yg specialnya tempat lahir aku,hubby,affiq n aqiff....hehe...from taiping with love....



3 comments:

Ietams said...

baru je pegi taiping minggu lepas..sabtu mlm pi mkn kuey tiaw doli yg glemer tu.
memang ramai orang..
seb baik KL ade gak doli.. rindu2 nk mkn, pi kejap makan..

azza_irah said...

As Salam..

akak pun baru balik Taiping ..bawak budak2 lawatan ke Zoo. kemudian singgah di Taman Tasik tu. Tiap2 tahun mmg akan ada prgram ke Taiping ni..hehe..

Dulu2 waktu bercinta beberapa kali ke taman tasik..betul kan..sgt tenang dan damai..rimbunan pohon nya..buat kita rsa syahdu dan terbuai.

kalau rasa tensen2 n serabut..duk di bwh pohon tepi tasik tu..hati akan kembali lapang...:))

dahliana said...

syahdu jek....ada apa2 yang ko nak kongsi? hemmm...harap sume yang kelabu dah jadik terang, yang sedih dah berlalu..... nak tanya, ko tau tak, suami siti fatimah baru jek meninggal 27hb mei baru nih? aku bace kat fb, emmy yang tulis....imah duk mana ko tau ke chik?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...