Followers

Sunday, June 10, 2012

Wajah Rahsia Hati...



Dah lama sangat aku menyepikan diri..tah nape petang ni terlintas nak bercerita kat sini..mungkin ada yg rindu nak dgr celoteh aku kan...maybe ada silent reader yang setia follow penawar hati ni..rasanya dah lebih 6 bulan blog ni sepi kan..tapi tuannya tak sepi...terlalu sibuk..itu lah jawapan sebenarnya...hehe..macm yb le pulak..maklumlah nk pilihanraya ni..keke..ni tidak ada kena mengena ngn pilihnraya dan yg sewaktu dengannya..

Aku terlalu sibuk ngn berbisnes..wah..macam le bisness besar sgt kan..takde la..bisness kecik2 je..sebab aku la bos n aku lah kuli..agknya tu yg menyebabkan hidup dah jadi huru hara sket..x reti nk manage lagi..mana dengan nak keje lagi..pastu nk siapkn tempahan lagi... last2 terpaksa tolak tempahan dengan rasa bersalah...yang paling sedihnya minggu lepas la...buat tempahan untuk 1000pcs apam ladybird....lepas siapkan sume tempahan tu..rasa macam dh x daya sgt nk buat apa2 lagi..sedangkan tempahan masih ada..pastu dengan batuk yang menjadi2..akhirnya terpaksa jugak menolak dgn rasa yg teramat berslah pd customer...aku ni mmg sush nk cakap tak boleh n nk hampakan org..tp apakan daya...Apapun aku rasa ini adlah pilihan yang terbaik dalam hidup aku..berniaga..nape la dari dulu aku x prasan yg bakat aku kt cni...baru skang aku tahu rupanya kepuasan kita berniaga ni x sama ngn kepuasan bekerja..bayangkanlah klu kita kerja,rajin macam mana pun..gaji tetap sama...tiap2 bln dpt bnyak tu..tp klu wat bisness ni rezeki datang mencurah2...rajin ngn tak je...klu rajin Insyaallah...satu lagi yg penting kena ikhlas dan hati kena bersih..takde sifat dengki mendengki..bg aku kalau kita buat yg terbaik pasti akan org cari kita n tak cari org lain...walaupun persaingan banyak..tp percaya Allah sentiasa bersama ngn org yg jujur n ikhlas..

Eh...apa kena mengena title di atas ngn apa yg aku citer ni..hehe..tah apa2 kan...sebenarnya bila letak je gambar kt ats tu terus terbayang tajuk tu...sebenarnya wjah kita ni menunjukkan apa yang ada kat hati kita kan...ada org tau ke sbnarnya apa yg ada kt hati aku ni..hehe...biarla rahsia....apapun aku amat bersyukur di atas segala ketentuan Ilahi..Sesungguhnya dia dah bagi yang terbaik untuk kita....setiap kejadian dan dugaan yang diberikan hanyalah sekadar ujian..bersabar adalah kunci segala2nya....Insyaallah kebahagian pasti akan menjadi milik kita....




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...