Followers

Friday, January 6, 2012

Cukur Jambul Airis Ariana





 Sempena cuti  new year aritu tokndak affiq wat majlis cukur jambul n Aqiqah  cucu dia yg baru lahir tu..anak kepada aunty jun affiq la,merangkap cousin aku...ni 2nd baby..yg si abang tu tahun dah masuk 3 tahun dah.
 Majlis yang begitu meriah sekali.Alhamdulilah berjalan lancar seperti yang dirancang..Dengan menu yang mmg best nasi minyak,ayam masak merah,kurma kambing,gulai daging,air asam,laksa n ditambah dengan dessert2 yang ada bubur gandum,bubur kacang,kek coklat cheese,cheese tart,apam polkadot,air soya...wow memang banyak makanan hari tu....
 Selain tu ada juga durian n rambutan..yang kebanyakan disponsor oleh sedara mara..mmg macam tu la family aku ni,klu time kenuri je..jgn risau la...sume sedara bermurah hati nak sponsor makanan..jadi tuan rumah tak yah risau sgt..ckp je nak kenuri..ada je yg volunteer nk masak apa-apa..
 Aku mcm biasalah menyediakn dessert2...alhamdulillah..walaupun agak kelam klabut nk siapkan 3 jenis kek coklat cheese,apam pokadot n cheese tart..bukannya apa,aku ni mmg suka wat keje last minute..hehe...
 Sempat gak siapakan sume sebelum majlis bermula..bila dah siap sume barulah kitorang gi umah tokndak..n sesi bergambo bermula...
 ni aku dengan ibunya si airis ariana ni..cousin aku..dulu2 org slalu ckp kitorang ni mcm kembar...kembar tak seiras la kot..tak tau lah kt mana yg sama..
 Airis tengah hari tu mmg memberi kerjasama sepenuh nya..maklum lah jadi perhatian...tak menangis pun walaupun kna pakai baju ballet..hehe..baju tu aku ngn ju yang cari...jenuh gak le merayau..last2 jumpa gak le..baju yg cantik dan harga yg berpatutan..pastu ibunya hias lah sket....cantik jugak....


 ni lak makcik affiq ngn si alin....alin ni mmg sbijik muka jepun la....keke...

 ini kad jemputan sempena majlis tu..cantik tak....tgk la sape yg design....ibu affiq la....ni sbnarnya last minitu punye design la....wat simple2 je ....

dan ni gak hasil tangan aku....tu je yg mampu aku wat untuk sume....mmg knuri kali ni lauk sume sedap2 n puas makan..siap leh tapau lagi..tu yg best tu...sampai mlm kitorang tak masak dah...makan lauk kenuri je....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...