Followers

Thursday, April 16, 2009

Pagi Jumaat yang Dingin..

Ni bukan citer pasal hari yang dingin..tapi pasal hatiku yang dingin...sebenarnya malam tadi panas sangat,selalunya kalau malam panas..pagi tu mesti ujan..tapi pagi tadi tak ujan pulak..panas je sampai ke tengah hari..nak citer psl semlam sebenarnya...

Semalam aku bermimpi sebenarnya..mimpi mcm terjatuh dari tempat tinggi..pastu aku rasa katil cam patah..tapi disebabkan rasa mengantuk.aku teruskan tido...bila bangun je pagi..tgk2 memang betul katil dah patah..yang peliknya katil tu patah waktu aku sedang tido..pelik jugak...pastu hubby mula la bising kat aku..cakap aku tarik katil tu jauh dari dinding n kaki katil jadi tak kuat...sebenarnya memang aku ada tarik tapi untuk masukkan cadar je..lepas tu aku dah tarik ke dinding balik..maksudnya katil tu patah bukan salah aku ler...aku tengok kat tempat yang patah tu..cam ada kayu yang bersambung je..mungkin kayu tu yang tak elok..tak pasal2 aku yang kena marah..bengang betul rasanya...sampai skrg pun bengang lagi..org kata masa mengandung ni tak baik marah2..tapi tak tahan ler..temperature cpt je naik...tak boleh silap sikit rasa cam nak marah je...

kat tempat keje ni pulak..memang ramai budak2..maklumlah library..sejak perut makin membesar ni,rasa malas nak layan diorang..tak boleh buat salah sikit mesti diorang kena marah.. mungkin disebabkan keadaan cuaca yang agak panas dan aku yang sering letih..sebab tu kadang2 rasa tak leh sabar..camna nak buat ye....

Pastu pulak,cepat sangat rasa sedih..mudah kecik hati...tak leh langsung dengar citer sedih..air mata ni mudah je mengalir..kadang tu takde apa pun boleh menangis...agaknya perubahan hormon dalam badan kot..mintak2 le lepas ni semuanya ok...

1 comment:

dahliana said...

Ibu mengandung memang sensitif.. kadang2 suami kite tegur tuh, skit jek...tapi mendalam pulak rase menyentuh hati tuh...ko jgn simpan jek dlm hati chik..ckp le kat rizal, tersentuh hati nih...mesti cepat jek dia mintak sori tu. kenkadang diorang ni terlupa..maklum jek la, org laki =p
ada baby dlm perut tuh, jgn berduka lara tau...byk kan senyum dan mesti hepi selalu. tensen2 tengok muka affiq, mesti sejuk jadik hati tuh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...