Followers

Saturday, March 6, 2010

Affiq @ Maulidurrasul

Dah lama betul aku tak hapdet blog ni..dah bersawang pun...lantaran kesibukan dgn pelbagai masalah mmbuatkan umah aku ni sunyi je...sbenarnya banyak yg nak citer,citr psl nikah,knuri,jln2 n mcm2 lagi..tak tau yg mana 1 nak didulukn...last-last citer ni aku dulukan...

ni citer pasal sambutan Maulidurrasul yang lepas...tempat aku keje ni(Batu Kawan) ada wat sambutan Maulidurrasul.aku pun pegile,rasa brsalah lak klu tk pegi...bkn apa tgs aku ni mmg kna brmsyarakt dgn pnduduk kt cni..klu tk brbaik ngn diorng camne diorg nk dtg libry...bila hbungn dgn dorg baik,snang le nk ajak diorang join apa2 aktiviti nt...leh dkatakn batu kawan ni tmpt yg aktif gak...
citer psl hari tu, aku bawa affig pegi...dia bukan main suka sangat..excited sungguh...dari awal pg lagi mmg mood dia baik...kul 7 dah bangun..pastu siap nk pakai baju melayu ngan songkok...sampai je kt stadium org dah ramai...aku ingt nak follow kot blakang ng kete je,takut affiq tak larat berjalan..pastu dia siap ajak aku berjalan sbb dia tgk ramai budak2...so kitorang pun ikut le skali brjalan...mula2 tu affiq siap lari lg...seronok sgt..pastu siap berselawat..."ibu,ni selawat nabi kan ibu,yg kita slalu dgr dlm kete tu kan ibu..."kat dlm kete ni aku slalu psg cd zikir penawar hati -munif tu...dia siap leh hafal lg sbb tiap2 hr dgr...'dah lps berselawat tu...dalam 1 km gak dia brjalan...pastu mula la dgr.."ibu,affiq mcm tak larat le..."alahai affiq...dah mule le tu...last2 trpaksala aku tmpangkn dia ngn seorang kakak tu...affiq siap pelawa ibu tak nak naik moto ngan affiq ke....tu le citernya..pastu 2-3 hr asyik citer pasal tu...kat bawah ni ada gambar-gambar...layan je...














1 comment:

ietams said...

lawa!
baju lawa,
kaler lawa,
orangnye pon lawa
eh anak nye hensem

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...