Followers

Friday, October 3, 2008

Hari terakhir Ramadhan


Akhirnya semua tempahan berjaya disiapkan. Itupun pada hari terakhir Ramadhan. Letihnya Tuhan je yang tahu. Kalau la esok belum raya mungkin aku masih sibuk..nasib baik dah raya.. dah siap semua tempahan, barulah fikir tentang persiapan nak balik kampung. Nak kemas-kemas baju. Alhamdulilah raya ni aku berjaya menyiapkan lebih kurang 50 biji kek coklat. Tak pernah lagi terima tempahan sebanyak ni. Sebenarnya aku tak plan pun nak terima tempahan sebanyak tu. Tiba-tiba je hubby cakap nak letak kat ofis dia sebab diorang pun ada buat projek kuih raya (KPW punye).Ari 1st aku berjaya siapkan 14 biji..tu pun tido 2 jam je.hubby bgtau dah lambat.kul 1 thari baru dia cal ckp esok pagi nak 20 biji kek.akhirnya 14 biji je yang berjaya disiapkan. kul 9 pagi hubby bawa p ofis,kul 11 dia cal dah abis semua...Alhamdulillah. ari kedua pun camtu gak... Memang semangat betul rasanya..tapi aku rasa cam sesuatu.rasa cam nak demam...tapi aku kuatkan semangat..masih ada tempahan kuih raya yang belum disiapkan...akhirnya aku berjaya gak siapkan semua tempahan...petang Ramadhan terakhir tu aku bertolak pulang ke rumah mertua di Sungkai, Perak...Ada jugak la kuih raya untuk mertua, tu pun buat last minute..Hari raya pertama aku demam...

Ni le gambar kuih raya yang sempat aku snap...Almond London buatan sendiri






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...