Followers

Tuesday, December 9, 2008

Secebis Kenangan..

Aidiladha telah berlalu..hari ni cam biasa dah di tempat kerja..Walaupun kepala terasa berat, badan yang agak lemah terpaksa gak datang keje..Pagi tadi,kul 5 dah bangun. Rasa tak selesa sangat.Tekak pun rasa semacam je..Bila dah bangun awal ni..leh la settle semua keje-keje umah yang tak settle...Semalam member hubby dari KL berkunjung ke rumah..dah hampir 3 tahun tak jumpa...Kebetulan pulak member hubby ni satu sekolah ngan kitorang(aku dan hubby le) masa kat kelantan dulu...Best Friend hubby le..Nak dijadikan citer member hubby tu pun kahwin ngan member sekolah kitorang jugak..tapi kelas lain ler..hampir 13 tahun tak penah jumpa..Bayangkan lah camne..diapun dah ada anak sorang..Aiman Huzaifah...tak sempat lak nak snap gambar...Bila dah jumpa tu macam-macam lah citer..psl member-member dulu..Tapi yang menyentuh perasaan ku, aku tak tak tahu salah sorang teman baik ku telah meninggal dunia..Sanita Mohd Zain (Su)telah tiada...Kali terakhir aku bertemu su masa aku belajar kt uum. Masa tu dia dah ada anak dua orang dan dia memang nampak sihat...dulu masa sekolah su memang selalu sakit (kanser klu tak silap).Boleh dikatakan dia sentiasa sakit...Di tengah malam kalau Su sakit dia mesti memanggilku..(Su tidur dikatil atas)dan waktu tu harapan tengok dia pulih memang tipis..Cuma semangat dia yang kuat untuk teruskan hidup... tapi dengan kuasa Allah dia dapat bertahan hingga ke akhir persekolahan... Selepas abis sekolah aku langsung tak pernah bertemu dengan su..Dan dengan kuasa Tuhan, aku bertemu Su di Pekan Rabu, Alor Setar..Masa tu aku study kat UUM. Dan Alhamdulillah, Su begitu sihat dan nampak sinar ceria di wajah nya..Jelas kebahagian terpancar diwajahnya...Masa tu tak terlintas pulak nak tanye pasal sakit dia. Yea la kan kita dah nampak dia sihat... masa tua dia ada nak dua orang, husband dia navy dan tinggal kat Lumut..Kebetulan pulak waktu tu dia pulang ke Alor Setar rumah mertua..dia ada tinggalkan no telefon..tapi aku tak pernah terlintas nak telefon dia...dalam setahun lepas tu aku try cal dia nak jemput kenduri kahwin ku tapi dah tak dapat...Agaknya waktu tu dia dah tak ada...Agaknya sebelum ajalnya, Tuhan memberi kebahagian kepada dia...Terbayang-bayang wajah su...Su terlalu baik dengan teman-teman dan kisah su memang sedih bila dikenangkan..Su hidup sebatang kara...Su anak yatim piatu..kematian ibu, ayah dan abang dalam usia muda.. ibu,ayah dan abang su pun meninggal disebabkan kanser..Semoga roh Su dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang yang beriman...Al-Fatihah...

2 comments:

rossizam said...

sedihnya kak....ros pun turut rasakan kesedihannya...alfatihah untuk arwah..amin..

arnamee said...

Salam..

huhu.sedihnyer.alfatihah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...