Followers

Thursday, January 29, 2009

Citer ari cuti...

Kelmarin aku dah start keje, Alhamdulillah setelah 4 hari bercuti..Lega rasanya..memang berehat betul.Tak kemana-mana..hanya dok kat umah je..Cuti 4 hari ni aku manfaatkan sepenuhnya.hubby plak kena p kelas ari sabtu dan ahad..ari ahad aku dok kat umah..Affiq plak tok dia datang amik..
sebenarnya aku dah plan nak kemas umah..sejak 2-3 hari ni aku rasa badan dah ok..agaknya fasa-fasa yang kritikal tu dah nak abis kot.dah nak masuk 4 month pun..Aku prasan gak aku ni klu dah tak mabuk tu rajin sgt..kadang-kadang buat keje yg bukan2 tu..
mula-mula pagi tu aku kemas umah,kemas tempat pinggan mangkuk,mop lantai,basuh bilik air..dah settle semuanya tingin plak nak minum soya..actually aku klu nak mkn soya slalunya buat sendiri je sebab kt umah ni ada soya maker..murah dan menjimatkan.beli je kacang soya yang timbang tu sekilo baru RM3.00..hasilnya leh dapat dalam 10 liter..jimatkan..kalau yang dlm kotak tu 400ml pun dah brapa..lagipun dia dah campur ngan macam-macam benda..rasa pun dah tak asli..cuma nak buat sendiri kena rajin sket la..
Petang tu dalam kul 3.00 aku buat le soya tu ..pekat giler...sedap ni..rasa pun asli..pastu tu tengok ada lak roti kat atas almari tuh yang dah nak expired..dok pikir-pikir klau tak buat sesuatu alamatnya masuk dalam tong sampah le..so,aku bukak fridge,ada pulak sosej..so, tanpa buang masa aku pun buat roti sosej..ee..rajinnya ibu ari ni..(setelah hampir 2 bulan aku tak masuk dapur)disebabkan alahanyang teruk..baru ari ni aku leh jenguk dapur.
akhirnya kul 5.30 semuanya settle..aku nak p umah mak nak amik affiq sambil tu bawa le jugak soya n roti sosej yang aku buat tu..laku betui..(kt umah mak ada ramai,semua adik-adik balik)..sory le, gambar soya n roti sosej lupa plak nak snap.klu tak leh masuk dlm entry ni kan..sebelum aku terlupa..ni kat bawah ni novel yang aku dok baca petang-petang ari cuti n sebelum masuk tido....dah abis pun...best gak citer dia.."Seribu kali Sayang"..

..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...