Followers

Thursday, January 8, 2009

Ibu ada duit tak?

Ni Affiq masa umur setahun lebih...

Masa ni dia tembam betul....


Aku nak citer sikit pasal si kecik kesayanganku ni..dah 2 tahun 4 bulan dah si affiq ni...sekarang bukan main petah bercakap. dia membahasakan diri dia adik...skang ni aku cube le nak tukar panggilan adik tu ngan abang, takut nanti dah terbiasa.dah ada adik kang payah lak nak tukar..

Ada satu hari tu tengah aku drive keta,tiba-tiba dia tanya...

'Ibu,ibu ada duit tak?'

Pelik jugak pertanyaan Affiq ni..slalunya tak penah pun tanya camtu...rupa-rupanya dia dah nampak sesuatu...dia nampak KFC..tempat favourite dia..Agaknya dia tak nak le berterus terang yang dia nak KFC,buat-buat le tanya aku ada duit ke tak..selalunya aku akan beli apa yang dia suka waktu time gaji je..kalau time lain aku akan cakap ibu takde duit,so tak boleh beli la... Penah satu hari tu..dia buka purse aku,pastu dia nangis..aku tanya kenapa?pastu dia tnjuk beg duit aku..rupa-rupanya dalam beg duit tu takde duit langsung..Dia menangis cam sedih sangat...teresak-esak lagi..rupa-rupanya budak sekecil itu pun tahu nilai duit..dia paling suka kalau dalam beg duit aku tu ada 'duit kren'..duit kren tu sebenarnya duitRM50 (Kan ada gambar macam kren kt duit tu,dia yang prasan gmbr kren tu..).

Citer pasal kfc tu tadi, lepas dia cakap camtu orang lain plak rasa kesian (kebetulan plak masa tu paktih dia ada dlm keta tu,lastly dapat ler affiq makan KFC jugak aritu sebab paktih nak belanja..Tu ler rezeki budak-budak...Alhamdulillah Affiq sejak lahir sampai sekarang rezeki dia murah...Disebabkan kepetahan dia bercakap ramai ler yang berkenan..pastu lak pandai amik hati orang..kalau orang bagi apa-apa kat dia siap kiss lg orang pastu ckp'Kashih...' time kasih le tu..

3 comments:

Tirana said...

Bijak affiq ni ye..hehehe..dah tahu nilai duit..

Ietams said...

pandai berkias affiq nih..
murah rezki dia

dahliana said...

Beruntung le achik...tu tanda2 anak yang kreatif dan kaya dengan inovasi..he.he....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...