Followers

Monday, March 2, 2009

Ibu..adik tingat kat ibu...

Bila dok sorang-sorang ni,tingat pulak kat si kecil kesayanganku..sejak akhir-akhir ni macam-macam kerenah dia..mungkin dia nak kan perhatian kot..ye la orang nak jadi abang..kadang-kadang tu aku jadi hilang sabar gak..yang peliknya kat umah tok dia baik je..bila balik umah je dah start buat perangai..ada satu ari tu di amik crayon pastu lukis kat dinding..aduh...bayangkanlah camna penatnya aku nak mencuci dinding tu..nasib baik crayon..kalau dibuatnya marker pen ke..

semalam dia buat hal lagi..dah ler aku penat membasuh baju n melipat baju yang bertimbun-timbun..last-last dlam masa yang sekejap je ia dah punggah baju tu..bila aku tanya kenapa adik buat camtu..dia leh cakap plak..

"adik nak tolong ibu simpan baju..."

dah tak tahan sangat aku pun cubit le..kat tangan..kaki..yang nak tergelaknya dia siap leh ckp..

"tlg saye..tlg saye..ibu..adik tingat kat ibu...."

aisey..camne leh kuar perkataan tuh..agaknya dia nak cakap "adik sayang kat ibu "kot... sekali tersilap ler pulak "adik tingat kat ibu"..nak marah pun dah tak jadi..


Ni ler mainan2 kesayangan dia...

ni koleksi "bob the builder"..


dia kalau leh main benda-benda camni dah tak peduli kat sape dah..






















8 comments:

Ietams said...

comey dia

Tirana said...

Kesian dia kena cubit dengan ibu...hehehe...

NAURAH MAKWA said...

rajinnya dia tolong mama lipat kain..nakkan perhatian mama ek ..

dahliana said...

Okeh le jugak, si affiq nak jugak ckp dia tingat kat ibu...=), kalu kene si khalis...duk panggil "bu...bu" sekali aku jawab "ye"..terus dia ubah pikiran duk jerit.. maaa..maa...hiss frust aku..
** bile makin besor si affiq nih, dah nampak iras2 muka ibu dia...=)

ummumishkah said...

waduh.. waduh
afiq ni budak pintar ni!

*Azie* said...

hehehe kesian dia kena babap yer..tue la lain kali jgn nakal k..

nurul said...

ala.cian affiq kene cubit,nanti jgn nakal lagi te,dah besar baru tlg ibu

anaklaut said...

cutenya.....syukur dikurniakan anak yang comel..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...