Followers

Friday, March 20, 2009

Keras?????......Terpegang........tak cair.????????


"Pada zaman dahulu, ada seorang puteri yang cantik rupawan. Namanya Puteri Sheila on 7Eleven. Sejak lahir lagi puteri ini telah terkena sumpahan. Apa je menda yang dipegang oleh puteri akan cair. Oleh sebab tu, semua lelaki tak mahu dekat dengan puteri sebab takut, kalau puteri tu terpegang mereka maka meraka akan cair jugak.




Maka musykil la Ayahanda nye kerana alamat tak kawin la puterinya itu. Maka, dengan nasihat memanda perdana menteri, Maharaja pun membawa puteri berjumpa dengan seorang bomoh untuk berubat. Mengikut kata bomoh tersebut, puteri akan terlepas dari sumpahan jika puteri dapat memegang sesuatu yang tak kan cair. Tapi bomoh itu sendiri pun tak tau apakah benda tersebut. Atas cadangan memanda perdana menteri, Maharaja telah mengistiharkan bahawa barang siapa lelaki yang dapat membawa sesuatu, yangapabila puterinya pegang tak cair, lelaki itulah yang akan kawin dengan puterinya itu.



Maka pada hari itu, berduyun-duyun lah lelaki datang membawa benda masing-masing dengan harapan dapat menjadi menantu raja. Kemudian, pertandingan pun berlangsung. ....

Muncul lah lelaki yang pertama,
Maharaja: Ha, apa benda yang kau bawa tu?
Lelaki#1 : Hamba membawa batang logam Titanium. Logam inilah yang paling keras dalam dunia. Pada zaman akan datang, logam ini menjadi batang golf,bateri dan kapal terbang.
Maharaja : Ok, biar puteri Beta pegang benda itu.

Lelaki#1 : Silakan....Maka puteri itu pun pegang la logam Titanium itu. Ahhhhhh Cair nampaknyelogam itu.
Kecewa lah lelaki itu, Maharaja dan tuan puteri...
Muncullah lelaki ke-2.....



Maharaja: Ha kamu! Apa yang kamu bawa tu?
Lelaki#2: Hamba membawa batu berlian. Menda ini lah yang paling keras dalam dunia. Pada masa akan datang, menda ini bukan saja menjadi perhiasan malah digunakan untuk memotong besi dan digunakan untuk menggali minyak di dasarlautan.

Maharaja: Kalau begitu, biar puteri Beta mencubanya.
Lelaki#2: Silakan.....Maka puteri itu pun memegang le berlian tersebut. Ahhhhhhhh Cair jugak berlian itu nampaknya. Kecewa la lelaki itu, maharaja dan puteri.


Seterusnya, lelaki-lelaki lain pun mencuba juga tapi malangnya semua benda yang dipegang oleh puteri tetap cair hendaknya...


Kemudian muncul lah lelakiyang terakhir.


Eh!!Dia datang berlenggang je tanpa membawa apa-apapun!


Maharaja: Hey Kamu! Apa yang kamu bawa? Kenapa datang berlenggang je?
Lelaki: Patik ada membawa benda tuanku. Tapi benda hamba tu ada dalam pokethamba ini.
Maharaja: Kalau begitu, keluarkanlah benda kamu tu.Biar puteri Beta cubamemegangnya.
Lelaki: Tak boleh tuanku. Kalau puteri nak memegangnya, seluklah dalampokethamba ini...
Maharaja: Hmmmm.... Kalau begitu, baiklah!Maka terpaksalah puteri itu menyeluk dalam poket lelaki itu.
Puteriteragak-agak sebab puteri tak tau apa yang ada dalam poket lelaki itu.Kemudian puteri terpegang sesuatu... Mukanya merah menahan malu. Lelaki ituhanya tersenyum saja. Tiba-tiba puteri menarik tangannya kembali. Puteriberlalu dari situ kerana malu.

Maharaja hairan... Maharaja tanya puterinya
Maharaja: Anakanda dapat pegang sesuatu?
Puteri: Dapat....
Maharaja: Benda tu cair?
Puteri: Tak....
Maharaja: Baiklah, dengan ini Beta istiharkan lelaki ini menjadi menantuBeta!
Lelaki: Heheheheheheheheheh ehe...... .
Tapi..... Apakah yang puteri itu pegang? Kenapa lelak i itu ketawa?
Dan kenapa benda tu tak cair? Apakah yang korang rasa puteri itu telahPegang?
Apa yang korang terlintas dalam kepala korang haaaaa?Hehehehehehehehehe. ...
.(Sila scroll down......... ....)
BENDA ITU IALAH------


COKLAT M&M...CAIR DIMULUT, TIDAK DITANGAN!

KORANG INGAT APA? OTAK TU BIAR BETUL SIKIT AAAAA...TAK SESUAIII TAU KORANGHEHEHEHEHEHEHEHEHEH EHEHEHEEHEH "

6 comments:

lieya shayunk said...

haha...lawak je cerita akk ni...berotak kuning kejap guwe...tp lain upenyer...isk2...sgguh x sopan...haha....

rossizam said...

wah...suspen tul la kak ni..terpikir kot lain jap...he..he..

Tirana said...

Hahahaha..suspen aje..ingatkan ape benda...rupanya coklat m&m

Mama-Danish & Sarah said...

saya pun dah terpikir yg bukan2 tadi. hehehe

Ietams said...

lawak...
muahahaha

Marzalina said...

hahahah..lawak gilaa..saya pon nyaris2 berotak yelloww..kekekeke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...