Followers

Wednesday, May 5, 2010

Bila Affiq hilang....

Ari isnin lepas aku tak keja..biasa le...cuti...bagus gakkan cuti jatuh hari org keje ni..sbbnya klu nk byr bil ke snang sket le...dok umah ngn anak2 je...memang penat betul layan kerenah diorang..tmbah lak 3 hari cuti ni...affiq bab punggah memunggah brg mainan mmg serah kt dia...pastu klu time nak menyimpan.
"ibu...jom le ibu..kita simpan sama-sama nak?"
pandai sungguh ajak aku simpan sama2 ngn dia...afiq ni bab2 ni mmg bijak betul..ada je akal dia.. dan ada cite gak psl affiq hari ni...
dlm kul 12 tu..mmg umah tgh berspah btul..affiq kuarkn semua mainan dia..geram sgt rasanya,,aku pun marah dia..suh dia kuar dri bilik..masa tu kitorang dlm bilik...pastu aku tutp pintu..dia nangis kt luar...aku biarkan je...dlm 1/2 jam gitu..aku baru trsedar...diam je budak ni..mana lak dia pegi..skali kuar dr bilik je tgk dia dh takde kt ruang tamu..kelam kabut aku dibuatnya..cari merata tempat..dlm bilik air..dlm bilik stor..kt luar umah..mmg panik betul aku dibuatnya..dah le hubby takde..last2 aku cam trdngar sesuatu dr dlm bilik tgh...sekali pegi tgk...affiq tgh dok mencangkung dlm almari baju...dengan berpeluh2...nampak aku je terus peluk...
"affiq syang ibu...."
"affiq minta maaf"...
lega rasanya...hampir pitam aku dibuatnya...kesimpulannya lepas ni kna berhati2 klu nk marah dia sbb dia sudah pandai merajuk...


tengok le affiq...malu bila nak org suh berposing....
tapi bila dtg nakal mmg tak leh buat apa dah...

Aqiff lak asyik tergolek je....boleh tahan gak lasak ni..
kdg2 siap tarik2 rambut affiq tak nak lepas

Tgh dok cari abang dia yg hilang......



ni sup ayam untuk orang yang merajuk....
abis satu pingan ni affiq makan sbb penat sgt
dok dlm lemari tu....
lain kali jgn buat lg ye sayang....

RESEPI SUP AYAM BROKOLI

Ayam yang telah dipotong kecil
kentang potong memanjang
brokoli
carrot
suun
kiub pati ayam
bawang merah
bawang putih
halia
sedikit daun sup n daun bawang

Mula2 tumis le bawang putih,merah halia...pastu masukkan air
bila dah mendidih masukkan kiub pati ayam
pastu boleh masukkan ayam n kentang
bila dah hempuk boleh le masukkan
carrot n brokoli...
pastu masukkan suun
biar hingga mendidih
kemudian taburkan daun sup n daun bawang...

tu sup ayam cara aku le.cara org lain mungkin lain
...ada gak org tumis bawang tu kemudian..apa org ckp..tumis darat...
boleh je..ni sbb dah malas nak tumis kemudian...
blasah je tumis awl2...
affiq makan dengan berselranya.....


2 comments:

hajarus said...

oooo.. affiq dah pandai majuk yer... :)

nampak sedap la sup ayam brokoli tu kak...

♥Azie♥ said...

kiutnyer selamat hari ibu untuk mamaafiq..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...