Followers

Wednesday, May 5, 2010

Kisah Hujung Minggu...

Ni kisah hari minggu yang lepas...pagi ahad tu dpt sms dari FIL cakap nak datang umah..nak makan tengahari kat umah kitorang..kebetulan FIL dah tdo smalam kt umah adik ipar di kulim..sepantas kilat aku bangun n terus ke pasar..dlm kpala otak ni tak terfikir pun nak masak apa sbbnya tak sangka pulak ayh n mak nak singgah makan tengah hari...Aku sebnarnya suka sangat orang datang umah..sejak pindah umah ni jarang gak org dtg umah..sampai je psr bru trfikir nk cari benda yg mudah masak dan org suka makan..apa lagi..ayam je la..org tua suka,bdk2 pun suka..pastu mesti ada ikan gak kan...fikir2 ikan yg snang siang ikan bawal..beli je dua ekor ikan bawal yg sederhana je n cukup utk 7 org makan..pastu beli sayur utk buat sup sayur kt budak2 ni.utk affiq n danish ..kemudian beli ikan masin n sedikit ulam..ayah mesti suka ikan ni..ikan belanak masin...
balik je pasar..hubby cakap nak kna p kelas..alamak..camne ni..cmne nak masak dengan dua orang bdk yg lasak ni klu takde org tengokkan diorang..tp takpe...try jugak le...kul 9 tu dah start siang ayam n ikan..sambil aqif dok bergayut kat kain...sampai kul 11.30 still tak siap lg..last2 mak n ayah n adik ipar (ita) pun dtg..terpaksa le tetamu tolong masakkn n abiskan keje2 yg blm selesai..sib baik mil ok n sporting..akhirnya berjaya gak siapkan smua mkanan..menu kitorang hari tu..ayam masak kicap,ikan bawal ,sup sayur,kepah(mil bawa) n masak pucuk asin2 mask lemak ngn suun...ingat nak goreng ikan masin,buat sambal n cicah ulam..tp dah tak sempat..lagipun MIL cakap dah banyak dah makanan ni..x yah buat le...dah ckup dah...dlm kul 1 kot kitorang pun menjamu selera...Alhamdulillah kenyang...lepas makan tu mak n ayah pun bertolak pulang ke sungkai..pada ita,thanks ye sbb tolong aritu...



3 comments:

mamaaffiq said...

testing

mamadanish said...

you're welcome...xde masalah pun...tlg skit2 jek :D

mamadanish said...

welcome...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...